Pages

Kisah Lepas Kahwin

Posted by Syahmi Senvorra | Posted in | Posted on 11:58 AM

Tempoh pernikahan mempengaruhi kemesraan???

Sebelum Tido:


6 minggu: selamat tido sayaaang, mimpi

indah2 ya, mmmuach.
6 bulan: tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun : Sana sikit lah... tido kalau
tak mengepit tak bole
ker???!

Pakai Toilet:


6 minggu: tak apa, u masuk ler dulu, i

tak kisaaahhhh
6 bulan: masih lama lagi ke nih?
6 tahun: brug! brug! brug!(suara pintu
digegar), kalau nak
bertapa pi lah gunung ledang sana !!

Balas SMS:


6 minggu: iye sayang, jap lagi i sampai

rumah, sayang, i belikan
murtabak favourite u ye sayang..
6 bulan:trafik jam aah
6 tahun:k..

Dating process:


6 minggu: I love U, I love U, I love U.

6 bulan: Of course I love U.
6 tahun : Iyalah!! kalau i tak cintakan
u, buat apa i nikah ngan u??

Pulang Keje:


6 minggu: Sayaaang, i dah balik nih...

6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun:Oi...tak dengar orang balik ker??

Hadiah (ulang tahun):


6 minggu :Sayang, i harap u suka cincin

yang i beli untuk u ni
6 bulan :I beli lukisan, nampak sesuai
dengan suasana ruang tamu, takpun kt
tangga pun ok
6 tahun : Nih duit, u beli sendiri lah
apa yg u nak, nanti kalau i belikan u
tak berkenan lak

Telefon:


6 minggu:Baby, ada yang ingin berbual

ngan u di telefon nih
6 bulan :Eh...your call...
6 tahun :WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH....
ANGKAT AAAAAHHH!!! takder dengar ker?

Masakan:


6 minggu:Wah, tak sangka i, pandai u

masak. rasa pun sedapppppp.. .!!!
6 bulan:Kita makan apa malam ini??
6 tahun:HAH!! lauk aper lak ari ni,
cam lauk kemarin jer!!

Memaafkan:


6 minggu:Sudahlah, tak apa, dah pecah

pun, nanti kita beli lagi yang lain,ye
6 bulan:Hati-hati! Nanti jatuh tuh.
6 tahun:Nak pecahkan lagi ler tu, tak
paham2 betul!!

Baju baru:


6 minggu:Aduh sayang, u seperti bidadari

dengan dress tu
6 bulan: Lah.. beli baju baru lagi?
6 tahunAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU
TU, tula yang lama dah tak muat ler tu???

Merancangkan Holiday:


6 minggu: Macam mana kalau kita

jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg
u nak, honey?
6 bulan:Kita ke Bukit Bintang aje ler
....senang sikit nak parking...
6 tahun:JALAN- JALAN?? DUDUK RUMAH AJE
TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JER!

Tonton TV:


6 minggu:Baby, kita nak tengok cite apa

malam ini ?
6 bulan : Saya nak tengok bola live kol
9.00 karang
6 tahun: JANGAN TUKAR2 CHANNEL BOLE TAK!!

Comments (0)

Post a Comment